Rees-Emmerich 2008

Even 2 dagen er tussen uit. Voor ons is Duitsland niet zo ver weg, dus kiezen we meestal een van de vele stadjes met een camperplaats, net over de grens in Nordrhein-Westfalen. Dit keer gaan we naar Rees.

Camperplaats: deze ligt aan het begin van het dorp aan de Ebentalstrasse, naast het zwembad. Een rustig gelegen terrein met ongeveer 40 plaatsen op gras en een service-punt voor lossen en water nemen.            Kosten € 4,50 per dag. Stroom via een muntenautomaat.

Nadat we ons geinstalleerd hebben wandelen we op ons gemak naar het centrum, ongeveer 500 m. Het is zaterdag en er is nog markt. Het centrum heeft enkele winkelstraatjes en op het marktplein terrasjes en enkele restaurantjes. Langs de Rijn loopt een lange wandelboulevard langs de oude stadsmuren van Rees. Overal staan beelden en andere kunstvoorwerpen. Aan de oostkant staan nog grote delen van de oude vestingwerken.

Na de lunch pakken we de fietsen en maken een mooie fietstocht, gedeeltelijk over de dijk langs de Rijn.

Eind van de middag lekker buiten gezeten bij de camper, ’s avonds wat televisie gekeken en gelezen. De volgende ochtend zijn we naar Emmerich gereden, waar we vaker naar toe gaan als het mooi weer is. De Rijnboulevard aldaar is heel gezellig met veel terrasjes en restaurantjes. Bij de Italiaanse ijssalon nemen we zoals altijd een enorme ijscoupe en genieten van al het scheepvaartverkeer op de Rijn en de massa’s flanerende mensen. Na een wandeling over de boulevard rijden we via een korte stop in het bedevaartstadje Kevelaer naar huis.

Dit vind je misschien ook leuk...