Kerstmarkten 2012

Dag 1 Boxtel – Oberhausen                                                                              23-11-2012

Dick rijdt vandaag alleen met de camper naar Zevenaar, waar hij mij oppikt op het station. Ik ben na mijn werk in Amsterdam met de trein daar naar toe gekomen. Binnen een uur komen we aan bij CentrO in Oberhausen, waar je met de camper gratis kan overnachten, op 200 m. van het winkelcentrum. Na wat gegeten te hebben in de camper, wandelen we naar de kerstmarkt, gebouwd rondom CentrO. Deze is tot 22.00 uur open. Dit jaar is de kerstmarkt uitgebreid met 2 extra markten, waaronder 1 in Oostenrijkse sfeer met een bobsleebaan en sneeuwhelling, een après-skihut en een Oostenrijkse band. Goeie muziek en lekkere glühwein! We slenteren langs de vele kersthutten met allerlei kerstspullen en heel veel eten. Het druppelt wat, maar verder valt het weer wel mee.

Dag 2 Oberhausen en Xanten                                                                            24-11-2012

Eerst lekker uitslapen, daarna ontbijten en koffie en vervolgens bezoeken we nogmaals de kerstmarkt en ook het winkelcentrum. Als je van winkelen houdt, kun je hier je hart ophalen. Maar alleen al de kerstversieringen zijn de moeite waard, prachtig. We eten wat en drinken een glühwein. Het begint aardig druk te worden, busladingen vol met dagjesmensen. We hebben het hier wel gezien en gaan naar Gelsenkirchen. De bedoeling is om daar op de camperplaats te overnachten en zowel de kerstmarkt hier als in Essen te bezoeken (goede tramverbinding). De camperplaats uit ons boekje kunnen we niet vinden en al gauw raken we verdwaald doordat de hele stad afgezet is door de politie in verband met de voetbalwedstrijd van Schalke 04. Wat een chaos. We besluiten om naar het kleinere Xanten te gaan, waar ook een Kerstmarkt is en een mooie camperplaats vlakbij het centrum. Xanten is een mooi oud stadje en heeft veel bezienswaardigheden, zoals oude stadspoorten, de domkerk St.Victor, een oude molen, kloosters en kerken. Verder een park met Romeinse monumenten. Ook de omgeving is mooi met de Rijn vlakbij en diverse meertjes.
We maken een stadswandeling en slenteren daarna over de kleine, maar gezellige kerstmarkt.

Dag 3 Kevelaer                                                                                                25-11-2012

Het stormt verschrikkelijk maar we wagen het er toch op, het is maar 20 km naar Kevelaer. Hier is geen kerstmarkt, maar we zoeken gewoon een mooie camperplaats om lekker te relaxen, te lezen en een beetje televisie kijken. De camperplaats bij het Sporthotel is mooi en kost maar 7,50 incl. stroom. Er zijn maar een stuk of 6 campers. We maken een wandeling naar het stadje wat op 1,5 km afstand ligt. Kevelaer is een bedevaartsplaats met veel kerken, kapelletjes, kloosters en veel winkeltjes met religieuze artikelen. Maar desondanks toch een gezellig stadje. We nemen nog maar een lekker glühweintje op een terrasje in de winkelpassage om warm te worden.

Dag 4 Kevelaer – Boxtel                                                                                       26-11-2012

Het giet vanmorgen dus we besluiten maar om meteen naar huis te rijden. Het was een lekker weekendje, even weg van de chaos op het werk, lekker uitgeslapen en gerelaxt en leuke kerstmarkten bezocht

Dit vind je misschien ook leuk...